جمعی از اعضاء کانون توحید مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها قزوین

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

مشق توحید

پرده اول :بعد کلی اتفاقات مختلف و موانع متفاوت، بالاخره شرایط جور شده و رسیدی به پابوسی حضرت رضا -سلام الله علیه- 

دل ، توی دلت نیست و اشتیاق و دل تنگی زیادی در سینه داری .وارد صحن می شوی، سرشار از هوای حرم میشوی...

حامد یزدی

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

اعتماد به نفس (قسمت اول)

بسم الله الرحمن الرحیم

تا بحال بسیاری از انسان های موفق را دیده ایم که روز به روز میدرخشند و شهرتی فراگیر پیدا میکنند و یا افرادی که گرچه مشهور نیستند اما با دیدنشان امید و رشدشان را حس میکنیم و سبب دلگرمی و مسرت ما و چه بسا غبطه خوردن ما میشوند...

عبدالحمید مطهری فر

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱

تیغ

باسمه تعالی

داشتم دوچرخه سواری می کردم که ناگهان یک تیغ بزرگ جلویم سبز شد و من هم برای این که از روی تیغ عبور نکنم سریع مسیر را عوض کردم که مبادا چرخ ها پنچر شوند.

محمد آقبلاغی

۹ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰

پرونده‌های باز

پرونده های باز

یکی از مهمترین علل اضطراب و استرس ما در زندگی داشتن پرونده‌های باز متعدد است پرونده‌های باز همان مسائل و کارهایی است که مدت‌هاست در نظر دارید تا انجام بدهید اما به دلایل مختلف هنوز به پایان نرسانده‌اید

حسین الهی

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰

لیلی زنده است

هوالباقی 

دخترک خبرنگار جلو می آید و بی مقدمه می پرسد :به نظر شما علت مرگ لیلی چیست!؟ 

باری دگر حی احساس غریبی می کند و در دل می گوید: علت اصلی این اتفاق تو هستی ، دخترک خبرنگار خسته می شود و سوژه جذاب تری را دنبال می کند ، بانوانی تکواندوکار که در حال اهدای مدال های قهرمانیشان به صاحب عزا هستند. 

محمد حسین ظاهری

۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۳

چرا رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کردم؟

بسمه تعالی

چرا رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب کردم؟

اواخر تابستان با امدن نتایج کنکور زمان انتخاب رشته فرارسید، واقعا به رشته خاصی علاقه نداشتم برای همین گزینه های زیادی پیش رو بود. پس تحقیقات زیادی کردم که واقعا چه رشته ای را انتخاب کنم. 

حسین حداد

۸ نظر موافقین ۲ مخالفین ۲

شوق نوشتن

زیر نور چراغ مطالعه ، خیره به نور چراغ اسمان ، موهایی باز و بازی های زلف و باد ؛ انگار حس نویسندگی را قلقلک می دهند .
لابه لای خاطرات پدر ، در پس کوچه های شیطنت های برادر ، و در اغوش گرم عروسک خواهر ، جایی شاید در همین حوالی ، احساس من به نظاره نشسته و مرا سوق می دهد به سمت کاغذهایم.

محمدرضا مهدوی

۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۳

چرا شیطان ما را گول می زند؟

شیطان چگونه ما را گول میزند؟
همه ما بارها و بارها شده است از عبارت شیطان گولم زد استفاده کرده‌ایم و اعمال زشت خود را به اغوای شیطان نسبت داده‌ایم و بعد برای آن که قدرت اراده و اختیارمان زیر سوال نرود می‌گوییم شیطان اصلی در درون توست همان نفس اماره‌ی توست
واقعیت آن است که آنچه ما از شیطان در ذهن داریم امریست بسیار موهوم و مبهم

حسین الهی

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۲

جمهوری اسلامی ایران و چهل سال سوء تدبیری

 

بسمه تعالی

چرا پیامبر(ص) فرمودند "کاد الفقر أن یکون کفراً" و در جای دیگر فرمودند "من از فقر اقتصادی بر امتم نمی ترسم، بلکه از سوء تدبیر می ترسم"؟

متاسفانه با وضعیت اقتصادی موجود و بی تدبیری هایی که از ابتدای انقلاب صورت پذیرفته و در حال حاضر نتایج آن در حال رخ نمایی است ، و می توان بیان کرد که میوه این درخت چهل ساله خاصه نسل های دهه ی آخر ثمری متفاوت از آنچه ادعا میشد بار داده است ، نه تنها این محصول اسلامی نیست بلکه در حال پدید آمدن نوع نگرش جدید است که سابقه ای دراز مدت دارد و خوشبینانه بگویم میشود رگه هایی از نوعی تفکر به نام دئیسم را در بین نوجوانان و جوانان دید و فقط باید امیدوار بود این مسیر به راه درستی باز گردد اگر چشمانمان را باز کنیم و حقایق را ببینیم.

سید محمد رضا قافله باشی

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

روز نوشت های یک جامانده

هو العلیم

یک شنبه / 1 مهر 1397
امروز در جواب این سوال که «اربعین کربلا می روی؟»، قاطعانه گفتم «نه!». راستش با این اوضاع مالی کساد و بدهی ها و از آن طرف گرفتاری های خانواده صلاح را در این دیدم که بیخیال شوم. هرچند رفیقم گفت که خدا کریم است و پول زیارت امام حسین (علیه السلام) جور می شود.

محمد حسین سیمیار

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰