جمعی از اعضاء کانون توحید مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها قزوین

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ما ضد فرهنگیم

ما ضدفرهنگیم

امروزه تمامی مساجد ، هیئات ، کانون ها و... ادعای کار فرهنگی و اصلاح جامعه رو دارن و این مساجد و هیئات در آداب معاشرت شاید جز فقیر ترین طبقات جامعه هستن حالا اینکه چرا این طبقه که از فقر فرهنگ رنج میبره میخواهد جامعه رو اصلاح کنه یکی از پرسش هایی است که شاید قرن ها بی پاسخ بماند

سیدمحمدامین موسوی

۱۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱

تنفس

«باسمه تعالی»

نفس کشیدن چه لذت بخش است!

نفسی که تکاپوی انسانِ خاکیِ فانیِ هواییِ آتش گریز به آن وابسته است.

نفسی که با هر دم آن ،گویا حیات به درون تمامی سلول ها دمیده می شود و با بازدم آن ،انسان امیدی مجدد می یابد.

آیا دادن حیاتی جدید به امید،تنفس نیست؟

محمد آقبلاغی

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰

چرا 40 روز برای امام حسین (ع) مشکی میپوشیم؟

بسم رب الشهداء

چرا 40 روز برای امام حسین (ع) مشکی میپوشیم؟ برخی میگویند شما زیادی غمگین زندگی میکنید اخه 40 روز؟

مسأله این است که جنس این لباس مشکی با با دیگر لباس های مشکی فرق دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اولا شما برای یکی از نزدیکانتان اگر خدای ناکرده فوت کرده باشند 40 روز مشکی میپوشید اما برای امام که بیشتر از یک پدر به گردن ما حق دارند نمیپوشید.

حسین حداد

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱

چُغُک

چُغُک

 

یکی از بهترین روش ها برای ارائه مطالب به نوجوان روش غیر مستقیم است تا فرصت پیدا کنی قبل از آنکه حسگرهای فکریش  بتواند  مقصد مطلب را شناسایی کند و گارد تقابلیش را فعال کند و به قضاوت زودهنگام بنشیند تومقصود خود را به او رسانده باشی

 حال خیالت راحت است حتی اگر قضاوت هم بکند شهودت را به قدر کفایت به دادگاه عقلش ارائه کرده ای و نمیتواند بدون در نظر گفتن آنها رای قطعی صادر کند.

حسین الهی

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱

حکومت و زمامداری علوی یا اموی!

هو الفرقان

حکومت و زمامداری علوی یا اموی !!!

شکل و اساس حکومت اسلامی  به چارچوب و حدود آن و خطوط قرمز آن بستگی دارد با توجه به گستردگى و نسخ‌ناپذیرى قوانین اسلامى  براى حکومت از سوى اسلام، مى‌توان گفت: اسلام شکل و مدل خاصى براى حکومت ارائه نمى‌دهد بلکه چارچوب‌هاى کلى خاصى را بیان مى‌کند که حکومت نباید خارج از این چارچوب‌ها باشد حال با عنایت به شرایط و نیازمندى‌هاى زمان و مکان هر مدلى که مطابق این چارچوب‌ها بود مورد تأیید اسلام است.  حکومت علوی ، یک حکومت اسلامی بود و حکومت اموی نیز (به خواست جمهور ).

سید محمد رضا قافله باشی

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

حسینیه مکاشفات

حرمله را دیدم که در صف نذری ایستاده بود.

این روز ها در خیابان در دست مردم به جای نذری سر های بریده میبینم.

مدت هاست شهرداری میدان امام حسین را خراب کرده تا مردم دور آن نگردند و به جایش بلوار امام حسین درست کرده تا مردم با سرعت بالا از روی آن رد شوند.

مهدی صرافها (مهدوی)

۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱

قلم نامه

و قلم همان نی تراش خورده است و عجب حکایتی ست این نی که گاه با نغمه ی حکایتش از جدایی دل شکایت می کند و گاه با رقص بر کاغذش از پریشانی عقل. داستان رقص او بر صفحه ی کاغذ با قصه ی "اهبطوا" شروع شد. عقل اندیشه ساز زد و او رقصید تا کتاب ها که شاهدانبزم بودند سینه به سینه نغمه های عقل را نسل به نسل منتقل کنند.

محمدرضا مهدوی

۱۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰

آیا میتوانی کربلا را از زاویه یزید نگاه کنی؟

معتقدم شما هرچقدر هم غیر مذهبی باشی و هرچقدر هم لائیک باشی و دین در زندگیت جایی نداشته باشد بازهم نمیتوانی خودت را جای یزید تصور‌ کنی تا چه رسد که به جای او تصمیم بگیری و اگر خیال میکنی میتوانی داستان کربلا را از سمت یزید بنگری

حسین الهی

۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱

شهر از چاله به چاه

در شهری به نام از "چاله به چاه" نرم افزار ها و سخت افزار های کامپیوتری باهم زندگی میکردند، نرم افزار ها ماموریت داشتند که در جان سخت افزار ها نفوذ کرده و دیدشان را آرام آرام به کامپیوتر نرم کنند، در شهری که هدف وسیله را توجیه کند، نرم افزار از سخت افزار مهم ترم می شوند.

محمد حسین ظاهری

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۲

چرا می نویسم؟

هو الحق

            اولین باری که به صورت جدی به فکر داستان نوشتن افتادم، در ده سالگی ام بود. وقتی که دو برگ کاغذ راهنمای داستان نویسی به دستم رسید. البته آن موقع موفق نشدم که داستانی بنویسم! و آن را به روزهایی موکل کردم که هنوز نرسیده اند. شاید برای همین بود که سوالِ «میخواهی چه کاره بشوی؟» معلمانم را با گفتن :« آقا اجازه! نویسنده» پاسخ می دادم.

محمد حسین سیمیار

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰