سلام دوستان خسته نباشید🌹🌹

من می خواستم در مورد انتخاب رشته با شما صحبت کنم.

ببینید اصولاً انتخاب رشته فرایند مهمی در دوره درس خواندن و پیدا کردن مسیر زندگی است که اگه اون رو سر سری بگیرید و ولش کنید ضربه بدی به ادامه فرایند تحصیل شما میزنه.

حتما و حتما قبل انتخاب رشته سعی کنید در مورد علاقه هاتون دقیق بشید و در مورد شغل هایی که در آینده دوست دارید داشته باشید تحقیق کنید. این خیلی مهمه اگر تحقیق نکنید یا در موردش فکر نکنید نمی تونید انتخاب درستی داشته باشید.

و اینکه حتما تو آزمون های مشاوره ای مدرسه شرکت کنید به درد میخوره واسه این که رشته متناسب با روحیات خودتون رو پیدا کنید.

در خصوص انتخاب کردن رشته به هیچ عنوان نزارید حرف های دیگران روی شما تاثیر بذاره، مثلا شما دوست دارید که مهندس عمران بشید ولی خانواده و دوستان و دیگران میگن یا به قول معروف گیر میدن که حتما باید برید پزشک بشید. اگر علاقه تون رو ول کنید و به حرف دیگران گوش بدید ثمره ای نداره و حتما پشیمون می شید. نکته دیگه این هست که اصلا به مسخره شدن توسط دیگران  با انتخاب یک رشته ای مثلا فنی و حرفه ای و رشته های دیگه، اهمیت ندید و سعی نکنید رشته ای که علاقه ندارید برید. این کار شما رو با مشکل روبرو می کنه. اگر دیدید به رشته ای خیلی علاقه دارید ولی استعداد قابل توجهی در اون زمینه ندارید، نذارید کنار، هر کاری با تلاش نتیجه میده می تونید با تلاش به خواسته ها تون برسید، شک نکنید. اگر در دو رشته یا دو شغل دو به شک هستید سعی کنید بازار کار رو هم در نظر بگیرید که در آینده که شما اون شغل رو می پذیرید حقوق خوبی داره یا نه. و یه نکته خیلی مهم این هست که شما باید برای انتخاب رشته، رشته ها رو اولویت بندی کنید، مثلا اولویت اول ریاضی، اولویت دوم تجربی و...

تو انتخاب رشته باید نمرات خوبی هم تو کارنامه داشته باشید چون مدرسه های خوب اول دانش آموزانی که نمره کارنامه بالاتری دارند رو جذب می‌کنند.

امیدوارم موفق باشید🌹✋🏻

 

سیدطاها قاسم زاده