و حتی اظهار دلسوزی برای وی می کردند که تلف شدن عمرش در این راه است.
مهدیبه دلیل مشورت هایی که کرده بود و همچنین تصمیم نهایی خودرا گرفته بود در مقابل هر حرفی و صحبتی و ناامیدی هایی که به او می دادند پایداری می کرد و در انجام کارش نمی گذاشت کسی مانع شود.
او برای آنکه نظر دوستانش و دیگران را در مورد حوزه آمدن خود تغییر دهد،دست به نوشتن سوال ها و پاسخ هایی در پیرامون حوزه آمدن و تحصیل در مدارس علمیه کرد:
باسمه تعالی
«در این مقاله به جواب دادن به سوال هایی می پردازم که جواب آن ها برای دیگران برای رفتن من به حوزه مجهول است:
چرا حوزه آمدن؟
چرا حوزه آمدن باتوجه به مشکلات و سختی های فراوان؟
چرا تعلیم دروس عربی؟
تدریس صرف و نحو و... چه ربطی به عمل به احکام و روایات ائمه دارد؟
فهم معارف دینی چرا با حوزه آمدن باشد؟
چرا در دانشگاه و حوزه با هم یا یه صورت متوالی(دانشگاه بعد حوزه)تحصیل نکنم:
و... »
ادامه دارد در شماره2